Yaled 2012.09.14. 10:38

Munkát, kenyeret

Az ötödik kerület egyik legjobb utcájában élek, legalábbis szerintem az. Ha az anyagi részét nem nézzük a dolognak, akkor mondhatni, hogy egy mázlista vagyok. Becsülöm is, hidd el, bár a lakás miatt nemsokára teljes csóróságban tengethetem a mindennapjaimat, elfelejthetem a Látomásban való shoppingolásokat, a jó minőségű borokat, a vacsorákat a Szerájban, a Wasabi-t meg már rég el kellett volna felednem. De ez mind lényegtelen, lesz mit ennem - innom, fedél lesz a fejem felett. 

Az utcánk elején van néhány hajléktalan, kissé elrontják a polgári jólét képét. A sarkon tanyázó pár arcra haragszom is, mert ők a flaskás bort vedelők és akárhova odacsinálók közé tartoznak. Viszont a kis bolt előtt van egy férfi, valószínűleg ő is hajléktalan, de a tisztább fajtából, egy karton papírt szokott maga előtt tartani, és csak ül és néz. Tulajdonképpen, ha az ember észreveszi, elkezdi sajnálni, részvétet érezni, vagy minimum megérinti. De nagyon sokáig én is elnéztem, amikor megláttam, mert hát ki akarja azzal kezdeni az amúgy is fárasztó munkanapját, hogy észrevegye, lássa a szomorúságot, a nyomort?! Hetekig azt hittem, hogy remek, egy újabb kunyeráló, aztán láttam csak, hogy a következő felirat van a táblájára írva: "bármilyen munkát elvállalok kevés pénzért!" 

Hmm. Viszlát előítéletek!  

hajlektalan_neni.jpg

Miután ezt a mondatot elolvastam magamba mély szociálpolitikai, filozófiai beszélgetést folytattam a munkahelyemig. Én hülye meg két hete azon sírok, hogy nemsokára milyen rossz lesz nekem anyagilag és hogyan is fogom eltartani magam. Pff, szánalmas! Kívánom, hogy soha ne legyen ennél nagyobb problémám az életben.

Ez az ember tényleg dolgozna és nem a kunyerálásból akar élni, nem koldulna, hanem megdolgozna a betevőjéért.

Tény, emberünk nem a legjobb marketinges, nem adja jól el magát, de a szándék megvan. Drukkolok neki. Kár, hogy ettől még nincs előrébb.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://csokiscsulok.blog.hu/api/trackback/id/tr124762675

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ghat · http://www.youtube.com/watch?v=BxhqVrbixZc 2012.09.14. 15:22:17

A bejegyzés elején azt hittem ez egy nyálas, sajnáljuk a "szerencsétleneket" poszt. és már majdnem ki is nyomtam, aztán valahogy mégis elértem a lényeghez.

Csövesként én is táblát írnék, ezzel a szöveggel:
"Sikeres életet indítok, melynek során sok embernek segítek. A tőke megalapozásához munkát keresek vagy pénzadományt elfogadok."

Az emberek azokra figyelnek, akik előre haladnak. Azokat találják érdekesnek,akiknek céljaik vannak. Leginkább azért, mert önmaguknak nincs egy sem.

Yaled · http://csokiscsulok.blog.hu 2012.09.14. 15:34:55

@Ghat: ugyan megírhattam volna nyálasabban is - és lehet jobb lett volna a szöveg - , de ha visszaolvastam volna a cinizmusomnak köszönhetően könnyen elkapott volna a hányinger.

Lényeg a lényeg, csak szimpatikus volt, hogy egy hajléktalan, aki nem pénzt akart kunyerálni, hanem megdolgozna érte.
ÉS persze egy hajléktalantól nem várhatjuk el, hogy remek marketingérzékkel egy teljes cv-t produkáljon.
süti beállítások módosítása